ظروف پذیرایی زینت بخش میهمانی های شما در کارخانه ووکا

راهنمای خرید ظرف و ظروف پذیرایی

ظروف پذیرایی همانطور که از نام آن پیدا است مجموعه ظروفی است که برای پذیرایی از میهانان مورد استفاده قرار می گیرد لذا بر این اساس انتخاب بهترین و زیباترین آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است، ظروف پذیرایی شامل میوه خوری- شکلات خوری – بشقاب- فنجان و… می شود که این ظرف ها در جنس های مختلفی مانند  مس -کریستال – بلور- چینی  و… در بازار وجود دارد که انتخاب جنس آن به سلیقه مشتری بستگی دارد، در هر صورت دقت در انتخاب ظروف پذیرایی با هر جنسی از نظر کیفیت و زیبایی بسیار حائز اهمیت می باشد زیرا جنس و زیبایی ظروف پذیرایی بیانگر میزان ارزش و احترام میزبان برای میهمانان و مراسم است.

امروزه انواع بسیار زیادی ظرف های پذیرایی در طرح و رنگ های مختلف از هر جنسی در بازار موجود می باشد و شما می توانید هر نوع ظرفی را مطابق با سلیقه و دکوراسیون منزل خود به راحتی پیدا کیند.

ظروف پذیرایی موجود در بازار از چه جنسی ساخته شده اند؟

همانظور که پیشتر نیز گفتیم ظروف پذیرایی در جنس و طرح های مختلفی وجود دارد که از جمله می توان به نوع ظروف سرامیکی– مسی- چینی- کریستال- بلور- شیشه ای و یکبار مصرف اشاره کرد، در این بخش چند نمونه از آن ها را که دارای کیفیت بالایی بوده و طرفداران بیشتری دارد و همچنین از نظر زیبایی نیز در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود را مورد بررسی قرار می دهیم :

  • ظروف پذیرایی کریستال :

سرویس های کریستال یکی از زیباترین ظروف بوده که علاوه بر این که می تواند به عنوان ظروف پذیرایی بی نظیری در میهمانی ها باشد از آن به عنوان دکور و زیبایی نیز می توانید استفاده کنید، این سرویس مورد پسند اکثریت بوده و انواع طرح های آن با رنگ های مختلف موجود است.

یکی از دلایل محبوییت ظروف کریستال طراحی آن است که به صورت منشوری بوده و هنگامی که در برابر نور قرار می گیرد در حالت رنگین کمان موجب بازتاب نور می شود ، یکی دیگر از دلایل زیبایی ظروف کریستال شفافیت و ظرافتی است که در آن به کار رفته است .

این سرویس پذیرایی در ظاهر شبیه سرویس های کریستالی می باشد ، ظروف بلور دارای طرح ها و رنگ های مختلفی بوده و از نظر قیمت نیز در مقایسه با نوع کریستال ارزانتر می باشد لذا بر این اساس اکثریت افرادی که به دلیل قیمت بالای سرویس های کریستال قادر به خرید آن نیستند به راحتی می توانند ظروف پذیرایی بلور را جانشین آن کنند .

ظروف بلور دارای مارک های مختلفی می باشد که یکی از معروفترین آن ها از نظر کیفیت و زیبایی مارک لیزاموری می باشد البته ظروف پذیرایی بلور لومینارک و سیلیکا نیز برندهای معروفی از نظر زیبایی و کیفیت می باشند.

از آن جا که امروزه ظروف پذیرایی کریستال طرفداران بسیار زیادی دارد و همچنین به دلیل شباهت زیاد آن با ظروف بلور نکاتی را در خصوص تفاوت ظروف بلور و کریستال و همچنین تشخیص ظروف کریستال اصل از تقلبی را نیز مورد بررسی قرار می دهیم:

تفاوت ظروف کریستال و بلور :

کریستال از ترکیب سرب و شیشه ساخته می شود ، البته میزان سرب به کار رفته در این ظروف در حدود ۲۴ درصد می باشد ، ولی در ساخت بلور در حدود ۹۹ درصد از شیشه استفاده می شود و این تفاوت میان این دو نوع ظروف پذیرایی می باشد البته گاهی ممکن است در ساخت برخی ظروف بلوری به میزان کمتر از ۲۴ درصد از سرب استفاده شود که در این حالت به این ظروف بلوری ، بلور با در صد کمتر از کریستال می گویند. 

روش های تشخیص جنس ظروف کریستال و بلور :

  1. کریستال در مقایسه با بلور وزن بالاتری دارد ، البته در هنگام سنجش وزن حتماً به حجم ظرف نیز توجه کنید.
  2. بعد از وارد کردن ضربه به ظروف کریستالی به دلیل ترکیب سرب با شیشه صدای زنگوله مانندی دارد.
  3. اگر ظروف بلور در کیفیت بالا تولید شوند می توان گفت از نظر کیفیت با کریستال هم تراز است ولیکن در ظروف کریستال هیچگونه حباب و موجی وجود ندارد.

روش تشخیص کریستال اصل از تقلبی :

  1. کریستال های با کیفیت که به صورت قالبی تولید می شوند شفاف بوده و هیچگونه موج و حبابی در آن دیده نمی شود ولیکن کریستال های دست ساز ممکن است در روند ساخت حباب و موج های کوچکی در آن به وجود آید.
  2. برخی کریستال های قالبی نیز ممکن است در آن حباب های کدری دیده شود که این نشان دهنده مرغوب نبودن آن است ، نوع قالبی و یا دست ساز بودن ظروف کریستال را تنها از طریق نگاه کردن به انتهای ظرف می توانید به راحتی تشخیص دهید در صورتی که خط سر تا سری در کریستال وجود داشته باشد به معنای قالبی بودن ظرف کریستال است، البته در هنگام خرید حتماً تک تک ظروف را بررسی کنید.
  3. با وارد کردن ضربه از طریق خودکار می توانید به اصل و یا تقلبی بودن آن پی ببرید اگر بر اثر ضربه کریستال صدای زنگ مانندی داشت به معنای اصل بودن آن و اگر صدا سریعاً قطع شد به معنای غیر اصل بودن آن است.
  4. برخی ظروف کریستال طلاکوب و نقره کوب شده اند ، لازم است در صورت خریداری این ظروف در مورد اعلام دقیق عیار طلا و یا نقره دقت لازم را داشته باشید.
  5. در مورد کریستال های رنگی نیز در هنگام خرید حتماً به یکنواخت بودن رنگ در تمامی قسمت های آن توجه کنید.
  • ظروف پذیرایی چینی

سرویس چینی یکی از ظروف پذیرایی مجلل در گذشته بود که امروز نیز افرادی که به دنبال ظروف خاص برای پذیرایی هستند از این ظروف استفاده می کنند ، اکثریت بانوان ایرانی در گذشته و اکنون نیز علاقه خاصی به ظروف پذیرایی چینی داشته و دارند ، طرح هایی که بر روی این ظروف کار شده موجب زیبایی بی نظیر و خاص آن شده است 

  • ظروف پذیرایی دکوری و لوکس

گروهی دیگر از ظروف نیز وجود دارد که فقط جنبه زیبایی و دکوری داشته و از نظر هزینه نیز قیمت بسیار بالایی دارند ، این ظروف را در بوفه ها برای زیبایی نگهداری می کنند و نمی توان از آن ها در پذیرایی از میهمانان استفاده کرد.

تهیه و تولید توسط متخصصین ووکا

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید