ظروف فلزي، خواص و محدوديت ها در کارخانه ووکا

ظروف فلزي، از زمان هاي بسيار دور به چرخه تهيه، پخت و مصرف مواد غذايي وارد شده اند. اين ظروف به دلايل متعددي نظير انتقال حرارت سريع و مقاومت بالاتر آنها در مقابل عواملي نظير صدمه و ضربه ها از جايگاه ويژه اي در آشپزخانه برخوردار مي باشند. اکنون در ادامه مقاله که توسط متخصصین کارخانه ووکا تهیه شده است به بحث بيشتر در رابطه با هر يک از انواع ظروف فلزي مي پردازيم:

ظروف آلومينيومي:
 

تاثير آلومينيوم بر سلامتي انسان: برخي از مطالعات در صدد بررسي تاثير دريافت آلومينيوم در افزايش ابتلا به بيماري آلزايمر مي باشند که البته هنوز اين ارتباط به اثبات نرسيده است. دريافت زياده از حد آلومينيوم از طريق مواد غذايي پخته شده در ظروف آلومينيومي، مي تواند به بروز علايم و اختلالات گوارشي و يا تشديد اين علايم در افراد مستعد ابتلاي به اين بيماري ها منجر گردد. مسموميت با آلومينيوم، ممکن است به پيدايش استئومالاسي (نرمي استخوان) منجر شود. هر چه مدت زمان پخت ماده غذايي طولاني تر باشد، مقدار آلومينيوم وارد شده به آن بيشتر مي شود.
توصيه هايي براي به کارگيري بهتر ظروف آلومينيومي:

تا حد امکان از ظروف آلومينيومي بدون پوشش براي پخت و يا نگهداري مواد غذايي استفاده نکنيد. پختن غذاهاي اسيدي و يا قليايي در اين ظروف موجب تغيير رنگ و سياه شدن آنها مي شود. همچنين نگهداري آب و محلول هاي داراي املاح زياد نيز اين امر را موجب مي شود. اين لايه تيره رنگ اگر چه برکيفيت ماده غذايي تاثيري ندارد. ولي ممکن است ورود فلز آلومينيوم را به مواد غذايي تسريع وتسهيل کند. براي برطرف کردن اين لايه، غوطه ورکردن ظروف در محلول آبليمو و يا سرکه نيز مفيد خواهد بود.

ظروف مسي:
 

اين عنصر فلزي نيز مانند ساير فلزات يک رساناي خوب براي انتقال حرارت مي باشد.
تاثير مس بر سلامتي انسان: دريافت زياد از حد اين ترکيب (اگر چه در موارد بسيار نادر مشاهده مي شود) مسموميت زا بوده و با اختلالاتي که در عملکرد کبد، تشکيل گلبول هاي قرمز و عملکرد سيستم ايمني بدن همره است. لازم به ذکر است موارد مسموميت با اين عنصر از دريافت غذايي مشاهده نشده و اغلب به واسطه مصرف مکمل هاي اين عنصر و يا مصرف سموم نباتي که حاوي آن مي باشند، گزارش شده است. البته در مصرف مقادير زياد اين ترکيب در غذا، ممکن است برخي علايم گوارشي نظير تهوع، استفراغ و اسهال بروز کند.
توصيه هايي براي مصرف بهينه ظروف مسي: از پختن و يا نگهداري طولاني مدت غذاهاي اسيدي در ظروف مسي پرهيز کنيد. به ويژه اگر اين ظروف پوشش خود را از دست داده باشند. در هنگام به کار گيري اين ظروف دقت نماييد که از پوشش درون آن تا حد امکان محافظت نموده و از آسيب رسيدن به آن جلوگيري کنيد.

تهیه و تولید در گروه کارخانجات ووکا

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید