ظروف پلاستیکی در کارخانه ووکا

ظروف پلاستیکی یکی از وسیله هایی است که خیلی از ما روزانه در حال استفاده کردن از آن ها هستیم و بعد از استفاده آن ها را دور می اندازیم.

در ادامه با مقاله کارخانه ووکا همراه باشید 

 

ظروف پلاستیکی

خیلی از ما وقتی به خرید پلاستیک میرویم ظروف پلاستیکی و یا یک باز مصرف را نیز خریداری میکنیم که در صورت نیاز از آن ها استفاده کنیم.حال که از این دسته ظروف استفاده میکنیم بد نیست که در مورد آن نیز کمی بدانیم.
کارخانه های تولید پلاستیک معمولا از دو روش نیمه فرمینگ و ترمو فرمینگ برای تهیه ظروف پلاستیکی استفاده میکنند که هر کدام از این دو روش نکته هایی دارد که جالب دانستیم به شما انتقال دهیم،با ما همراه باشید.

با ووکا همراه باشید تا نکات جالبی را در مورد این ظروف به شما توضیح دهیم.

نیمه فرمینگ

تمامی فرآیند تولید ظروف پلاستیکی در این روش فقط در یک دستگاه انجام میشود در اول کار مواد اولیه ذوب شده و به صورت یک ورق گرم در می آید.حال دستگاه به سراغ اصل مطلب میرود.
قبل از این که این ورق سرد بشود به همام صورت و به شکلی که مواد یکنواخت نشده باشند به زیر قالب دستگاه میرود و عملیات شکل دهی را انجام داده و بیرون می آید.نتیجه کار در اینجا ظروف یکبار مصرف و پلاستیکی هستند.

ترمو فرینگ

این روش تولید از کیفیت بالا تری برخوردار است.بر خلاف سیستم نیمه فرینگ که فقط یک دستگاه در حال فعالیت بود،در سیستم ترموفرینگ دو دستگاه به صورت همزمان در حال فعالیت است.در این روش همانند روش قبلی مواد اولیه ذوب میشوند.
در مرحله بعدی به ورق تبدیل میشوند ولی به صورت رول مانند.حال به سراغ بحث فرم دهی و قالب میرویم،قالب ترموفرینگ در واقع دستگاه دومی است که به آن اشاره کردیم.وقتی که ورق را از زیر این دستگاه رد کنیم،دستگاه با حرارت استاندارد به آن فرم و شکل میدهد و آن ها را به ظروف پلاستیکی تبدیل میکند.

ما هفت نوع پلاستیک داریم – ظروف پلاستیکی

اگر به ته ظروف پلاستیکی دقت کرده باشید اعداد و ارقامی را مشاهده میکنید.این اعداد و ارقام پلاستیک ها را به هفت دسته تقسیم میکنند که بهتر است آن ها را بدانید و از خطر های ناشی از آن جلو گیری کنید.
با شناخت این اعداد و ارقام پلاستیک ها میتوانند قابل بازیافت،خطرناک،کم خطر و … باشند.در ادامه سعی کردیم که این اعداد و ارقام را به صورت کامل برسی‌کنیم تا شما با آن ها آشنا باشید.

PETE یا PET

در خرید پلاستیک دقت کنید که بطری های آب معدنی جزو دسته نام برده از ظروف پلاستیکی هستند.این نوع جنس از پلاستیک ها تقریبا کم خطر هستند ولی نکته ای است که خیلی از ما به آن هیچ توجهی نمیکنیم و دائم آن را تکرار میکنیم.
نکته اینجاست که روزانه خیلی از ما بعد از نوشیدن آب های درون بطری آن را دور نمی اندازیم و اقدام به پر کردن مجدد آن ها کرده و دوباره از آن ها استفاده میکنیم.استفاده دوباره از این بطری ها اشتباه محض است،باید بدانید که بر اثر گذشت زمان میکروب های زیادی داخل این بطری ها جمع میشوند و این موضوع خطر خیلی زیادی برای مصرف کننده ها خواهد داشت.

HDPE

این دسته از ظروف پلاستیکی با پلی اتلین متراکم بوده و جزو ظروف بی خطر هستند که باید این نکته را بدانید که رنگ آن ها کدر رنگ است.همچنین توجه داشته باشید که این نوع ظروف برای بازیافت گزینه بسیار مناسبی هستند.
اگر بخواهیم مثال از این دسته ظروف بزنیم میتوانیم به ظروف مایع ظرف شویی و بقیه مواد شست و شو اشاره کنیم.توجه داشته باشید که هر دسته از پلاستیک هر چقدر که بی خطر باشد همچنان برای طبیعت خطر بزرگی است پس آن ها به دل زباله های خشک بسپارید.

PVC

این بخش در ظروف پلاستیکی استفاده نمیشود ولی در لوله ها به کار رفته اند و مواد اولیه پاستیک هایی که روی ظروف غذا و بطری های روغن هستند را تشکیل میدهند.نکته ای که هر مصرف کننده ای باید آن را حتما بداند این است که این نوع پلاستیک اصلا نباید به حرارت نزدیک بشود.
نزدیک شدن این مدل از پلاستیک ها باعث میشود که مواد شیمیایی درون آن ها آزاد شده و به درون غذایی که میل میکنید نفوذ کند و در نتیجه باعث مشکل های هورمونی بشود.همچنین بد نیست که بدانید این نوع پلاستیک به سختی بازیافت میشود.

LDPE – ظروف پلاستیکی

این نوع پلاستیک ها با پلی اتیلن با تراکم کم هستند که نمونه بارز آن ها همان کیسه های پلاستیکی هستند که ما خرید های خود را درون آن ریخته و آن را حمل میکنیم،همچنین این دسته از پلاستیک ها در ظروف پلاستیکی نقش خاصی ندارند.
نکته ای که باید به شما عزیزان گوشزد کنیم این این است که متاسفانه با وجود این که این پلاستیک ها کم خطر هستند ولی بازیافت آن ها به شدت سخت است و اگر کمی به اطرافمان نگاه کنیم میفهمیم که در حال نابودی زمین هستیم.

PP

PP و یا پروپلین در واقع همان ظروف پلاستیکی ماست و نمونه های مشابه هستند که دهانه آن ها گشاد است و اگر بخواهیم مثال دیگری را برای شما دوستان عزیز بزنیم میتوانیم به نی نوشیدنی ها اشاره کنیم.
خوشبختانه این دسته از پلاستیک ها بسیار بی خطر است و همچنین توجه داشته باشید که قابل بازیافت هستند ک به راحتی میتوان آن ها را بازیافت کرد.

PS

پیشنهادی که در این قسمت لازم دانستیم که به شما عزیزان بگوییم این بود که در هنگام خرید پلاستیک برای حفظ سلامتی خودتان و خانواده محترمتان هم که شده است از این دسته پلاستیک استفاده نکنید.
PS یا همان پلی استرین همان ظروف پلاستیکی یکبار مصرف هستند که مواد سمی خیلی قوی ای دارند که نه در کوتاه مدت،بلکه در بلند مدت تاثیر به شدت منفی ای روی شما خواهد داشد.همچنین توجه داشته باشید که بازیافت این گونه از زباله نیز کار سختی است.

PC – ظروف پلاستیکی

شایدی خیلی از شما نام PC را خیلی فراوان شنیده اید،اولین موردی که با شنید این اسم به ذهنتان می آید کیس کامپیوتر است و همچنین iPad و ظروف پلاستیکی مانند ظروف غذا ها نیز از این دسته پلاستیک ها است.
سعی کنید که در خرید پلاستیک،استفاده از این نوع پلاستیک را چاره آخر کار خود قرار دهید و آن را گذینه آخر فرض کنید همچنین باید در مورد این نوع از پلاستیک بدانید که معمولا به سختی قابل بازیافت است.

تهیه و تولید در کارخانه ووکا 

 

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید