درباره ظروف چینی در کارخانه ووکا

ظروف چيني يکي از سالم ترين ظروف غذاخوري هستند که به هيچ وجه مشکلي براي سلامتي شما ايجاد نمي کنند.

در ادامه مقاله با کارخانه ووکا همراه باشید

خاک کائولن، فلدسپات (نوعي ماده معدني، جلا دهنده با نقطه ذوب پائين) و سيليس به همراه نوعي خاک چسبنده به نام «بال کلي»، مواد اوليه تهيه چيني هستند.
تفاوت عمده چيني با سراميک به درجه حرارت پخت آنها مربوط مي شود. حداکثر درجه حرارت پخت سراميک ها ???? درجه است که البته درجه حرارت داخل اين ظروف از اين مقدار کمتر است.
همين مسئله باعث مي شود که در داخل ظروف سراميک خلل و فرج باقي نماند و اين ظروف از چيني ها سبک تر شوند و جذب آب داشته باشند و البته به همين دليل دوام آنها هم از چيني کمتر است. در مقابل، چيني ها در دماي ???? درجه پخت مي شوند و به همين دليل درجه حرارت داخل و بيرون آنها يکسان شده و سنگين تر و با دوام تر هستند.
چيني ها برخلاف جنس هايي مانند بلور در تماس با غذاي داغ زود داغ نمي شوند و همچنين با سرد و گرم شدن به راحتي نمي شکنند. همچنين اين ظروف هيچ گونه مواد سمي و مضري ندارند.
ظروف چيني انواع گوناگوني دارند مثل: چيني هاي ضخيم و بسيار مقاوم، چيني کاغذي که بسيار نازک و براق و استخواني و بسيار گران قيمت است.و چيني پروسلن که ضخامت متوسطي دارد.
در شستشوي ظروف چيني بهتر است از سفيد کننده ها و اجسام خشن مانند سيم ظرف شويي استفاده نشود تا جلاي لعاب از بين نرود.
اين نام برايتان آشنا نيست؟ اگر اوپال را نمي شناسيد، آرکوپال را که حتما شنيده ايد، بد نيست بدانيد که «آرک» نام يک شرکت معروف فرانسوي است که اولين بار حدود ??? سال پيش ظروف اوپال را توليد کرد و به همين دليل در ايران، اين ظروف را به نام آرکوپال مي شناسيم. (همان طور که ظروف بلور ساخت اين کارخانه در ايران به آرکروک معروفند) «اوپال در واقع ماده اي است بين شيشه و چيني، از شيشه و نشکن است و از چيني سبک تر است، چون به مراتب نازک تر از چيني است.»
براي توليد اوپال از سيليس، آهک، شيشه خورده و کربنات سديم (مواد اوليه توليد شيشه) به همراه فلورايد با فلسپات و کربوليت نوعي مواد معدني هستند، به عنوان مواد اوليه استفاده مي شود اين مواد در دماي ???? تا ???? درجه سانتيگراد ذوب مي شود سپس با استفاده از سيستم گريز از مرکز، ظرف مورد نظر توليد مي شود. به دليل استفاده از همين سيستم گريز از مرکز به جاي پرس است که ظروف اوپال بسيار نازک تر و سبک تر از چيني ها هستند. به اين ترتيب ظروفي توليد مي شود که در واقع شيشه هستند. ولي به علت وجود ماده سفيدکننده اي مانند فلورايد حالت چيني به خود مي گيرند.
اکثر اوپال ها با انجام يک عمليات حرارتي به اسم «آنيل» در مقابل حرارت مقاوم مي شوند و مي توان از آنها در ماکروفر استفاده کرد. نقش گل بر روي هم طي همين عمليات آنيل پخته مي -شود. براي ايجاد اين نقوش از عکس برگردان با استامپ که رنگ هاي مقاوم در برابر درجه حرارت هستند، استفاده مي شود.
ماهانه يک تا يک ونيم ميليارد تومان اوپال از فرانسه و امارات وارد اير ان مي شود. اما در دنيا برخلاف ما ايراني ها اوپال ها را خيلي تحويل نمي گيرند و از ظروف در مراسم و ميهماني ها استفاده نمي شود. در اين موارد معمولان اين چيني ها هستند که سر ميز غذا حاضرند. 

تهیه و تولید در کارخانه ووکا

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید